משלוח חינם בקנייה מעל 250 ₪

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא חומר פולימרי העשוי מתרכובת של מולקולות רבות של סוכרים שנמצאים ברקמות שונות בבני האדם ואצל כל בעלי החיים. לחומצה ההיאלורונית חלק חשוב בתפקוד מבנה העור, והיא האחראית העיקרית על גמישותו. לחומצה היאלורונית יש את היכולות לאגור ולספוח אליה כמות גדולה של מים ובכך היא שומרת על נפח ולחות בעור.
מרביתה של תכולת החומצה ההיאלורונית נמצאת בעור. כמות רבה שלה נמצאת גם בחלל המפרקים, וריכוזה הגבוה ביותר הוא בעיניים. עם העלייה בגיל, רמות יצורה פוחתות כחלק מתהליך ההזדקנות, והירידה בכמותה היא האחראית הישירה לכמה מסימניו הבולטים ביותר של תהליך ההזדקנות – התקמטות העור ושחיקת הסחוסים.
העור, מכיל כאמור את מרבית החומצה ההיאלורונית שבגוף וזאת מאחר ותכולה גבוהה שלה שומרת על ריפודו של העור ומניעת פציעתו. המראה האופייני של עור צעיר נאמד בכמות החומצה ההיאלורונית הנמצאת בין התאים. ריכוזים גבוהים שלה בעור, גורמים לעור להיות תפוח וחלק, מאוזן בלחותו ובעל יכולת החלמה מהירה מפציעות וזיהומים.
גם במפרקים, נמצאת כמות נכבדת מסך החומצה ההיאלורונית שבגוף. היא משמשת כנוזל סיכה בין סחוסי המפרקים ומונעת את הפגיעה בסחוסים בעת התנועה ונשיאת משקל הגוף.
החומצה ההיאלורונית היא זו המעניקה לגלגל העין את צורתו האופיינית ומהווה המרכיב העיקרי בו.
המנגנון המרכזי הגורם לחומצה ההיאלורונית להיות קריטית כל כך לרקמת העור, העיניים והמפרקים מבוסס כאמור על יכולתה המופלאה לאגור סביבה אלפי מולקולות של מים.
משתמשים בחומצה היאלורונית לטיפול בקמטים ולצרכים אסתטיים ואחרים רק משנת 1996 למרות שמכירים את החומר עוד מאמצע שנות השלושים.
את החומצה הפיקו בעבר ממקור מן החי (כרבולות של תרנגולות ומכדורי עיניי הדג) אולם בתחילת המילניום, טכנולגיית ההפקה השתנתה מאחר וכ-4% מהמטופלים סבלו מאלרגיות לחומצה שהופקה ממקור מן החי (בשל החלבון הזר שהיא הכילה) והחלו לייצר את ההיאלורונן מחומרים ביולוגים המופקים מגידול בקטריות. גם בטכנולוגיית הייצור החדשה, החומר מכיל חלבון אולם אין חשש מאלרגיה שכן הוא עובר טיהור וניקיון מחלבונים ומרעלנים שנמצאים בדופן תאי החיידקים.

למה מיועדת חומצה היאלורונית?

לחומצה היאלורונית יש הרבה מאוד שימושים כגון: טיפול בסחוסי המפרקים ומניעת שחיקה בהם שנגרמת מסיבות שונות, ריפוי פצעים בעור, לטיפול בתנאים מסוימים שעלולים להתרחש בעיניים (חומצה היאלורונית היא אחד מהמרכיבים הבולטים בטיפות עיניים שמקלות על יובש), שילוב ההיאלורונן במוצרי איפור מתקדמים, להחייאת עור הקרקפת אולם גולת הכותרת של החומצה ההיאלורונית היא למילוי והחלקת קמטים בפנים.
החומצה ההיאלורונית גרמה למהפכה של ממש בענף הרפואה האסתטית, לצד רעלן הבוטוליניום הידוע בשםבוטוקס הם כבשו ביחד בסערה את כל העולם. בוטוקס הוא רעלן המשתק את השרירים באזור אליו הוא מוזרק, לכן גם העור המכסה את אותו אזור נמצא ״במנוחה״ וגורם לתווי ההבעה להיעלם. הבוטוקס מוזרק לאזורים בתנועה, חומצה היאלורונית, בניגוד לבוטוקס, מוזרקת לאזורים ללא שרירים בצורה שטחית.
הפוך), להבלטת סנטר שקוע ולגבנון באף (טיפול שמחליף ניתוח אף ומכונה פיסול אף).

חומצה היאלורונית והצערת העור

שימוש בחומצה היאלורונית בעלת משקל מולקולארי קטן הופך להיות גורם מרכזי בתעשיית הקוסמטיקה העולמית. בעבר, נטען כי אין כל תועלת במריחת חומצה היאלורונית על גבי פני העור החיצוניים מאחר והמולקולות (החלקיקים) מהן בנויה החומצה ההיאלורונית הם גדולים מידי מכדי לחדור את פני האפידרמיס.
אולם בשנים האחרונות החל פיתוחן של חומצות היאלורונית המבוססות על מולקולות קטנות יותר המאפשרות שיפור ניכר ביכולת העור להכיל מים ומביאות בכך לשיפור קוסמטי חיצוני ברור ונראה לעין.
כבר כיום חלק גדול מהסרומים הקוסמטיים וחלק גדל והולך מהקרמים ותחליבי הלחות המתקדמים מבוססים על אחוז ניכר של חומצה היאלורונית כמרכיב מרכזי וחשוב.
עם זאת, מאחר וחומצה היאלורונית היא מרכיב יקר מאוד יחסית למרכיבים קוסמטיים אחרים, יש לשים לב למיקומה ברשימת המרכיבים המצוינים על גבי אריזת הסרום או תכשיר הלחות.
מיקומה בין ראשוני המרכיבים מבטיח ריכוז אפקטיבי ויעיל ואילו מיקומים אחרונים לאחר הבישום וחומרי השימור מעידים על ריכוז נמוך וככל הנראה חסר משמעות.

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו:

0
    0
    סל קניות
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      חישוב משלוח